Manager Human Resources

Dienstverband:

Fulltime

Opleidingsniveau:

HBO

Samenwerken aan de mooiste werken?

Wij bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden, een goed team van ervaren collega’s, de mogelijkheid tot het volgen van relevante cursussen en/of opleidingen en elke week een gezellige vrijdagmiddagborrel.

Wie zijn wij?

Van Dijnsen Installatiewerken realiseert het ontwerp, de begeleiding, de coördinatie en de uitvoering van technische installaties voor met name utiliteitsprojecten. Als ´totaal­installateur´ levert Van Dijnsen u een extra zekerheid: geen grijze gebieden! De ervaren vakmensen van Van Dijnsen lopen voor op het gebied van installatietechniek. Al sinds 1965 hebben wij ervaring op het gebied van elektrotechnische, werktuigbouwkundige en beveiligingsinstallaties. Van Dijnsen denkt graag met u mee en verzorgt uw project van ontwerp tot onderhoud.

Onze kernwaarden

TROTSBETROKKEN – RESPECT – SOCIAAL

Doel van de functie

De manager HR ontwikkelt, implementeert en controleert het HR beleid binnen de kaders van wet- en regelgeving en de bedrijfsvisie. Daarbij wordt gezorgd voor optimaal functionerende ondersteunende systemen en processen. De Manager HR fungeert als HR adviseur voor de directie en als leidinggevende van de eigen HR afdeling (waaronder ook receptie en KAM). De Manager HR draagt zorg voor een betrouwbare en effectieve uitvoering van de gehele HR operatie.

Organisatorische positie

  • Manager HR ontvangt hiërarchisch leiding van de commercieel directeur.
  • Manager HR geeft hiërarchisch leiding aan HR medewerkers (4 FTE).

Functie omschrijving

1.      Algemeen
  • Leiding geven door de kwaliteit en productiviteit van de dagelijkse werkzaamheden te controleren, medewerkers te instrueren, coachen en motiveren;
  • Beoordelen van de resultaten van medewerkers op basis van vooraf vastgestelde meetindicatoren;
  • Signaleren van knelpunten in HR werkprocessen, initiëren van meer efficiënte en/of effectieve werkwijzen;
  • Zorgen voor een goede communicatie/afstemming tussen het HR en overige afdelingen;
  • Waarborgen van de juiste kwantitatieve en kwalitatieve bezetting van de HR afdeling;
  • Waarborgen van een prettige en resultaatgerichte werkomgeving met de kernwaarden als basis;
  • Voeren van functionerings-, beoordelings- en verzuimgesprekken;
  • Beheren en bewaken van het afdelingsbudget.
2.      Beleid
  • Ontwikkelen, realiseren en implementeren van het strategisch HR beleid (thema’s als vitaliteit, recruitment, personeelsontwikkeling en strategische personeelsplanning);
  • Beoordelen van effecten van beleidsvoorstellen op korte en lange termijn vanuit HR perspectief;
  • Beheren en door ontwikkelen van het bedrijfshandboek;
  • Door ontwikkelen en implementeren van Arbobeleid met directie, ARBO- en VGWM commissie;
  • Beheren en bewaken van Arbo-jaarplan;
  • Beheren en bewaken van protocollen (verzuimbeleid, functioneringsgesprekken, beoordeling, verlof e.d.).
3.      Advies
  • Adviseert vanuit het HR perspectief over te voeren organisatiebeleid;
  • Handelt juridische zaken op HR gebied af in overleg met directie en met juridische ondersteuning;
  • Adviseert en ondersteunt bij het vaststellen van omvang en aard van vacatures en functieprofielen;
  • Stemt met leidinggevenden de behoefte af voor coaching, opleiding en ontwikkeling;
  • Ondersteunt leidinggevenden op HR gebied (verzuimbegeleiding, functionerings- en beoordelingsgesprekken, arbeidsconflicten, bijzonder verloftoekenningen, PBM, arbobeleid e.d.);
  • Ondersteunt de directie bij O.R. zaken.
4.      Recruitment
  • Geeft leiding aan het werving, selectie proces;
  • Toezicht houden op en aansturen van effectiviteit van werving en selectie van kandidaten;
  • Deelnemen aan sollicitatie gesprekken en/of toezicht houden op de kwaliteit ervan;
  • Assessments inzetten en afstemmen met leidinggevenden en kandidaten;
  • Managen van het on- en of-boarding proces;
  • Toezicht houden op kwaliteit van inwerkprogramma’s.
5.      Uitvoering
  • Draagt zorg voor een up-to-date personeelsadministratie, conform wet- en regelgeving;
  • Vormen van arbeidsongeschiktheid dossiers volgens Wet Verbetering Poortwachter;
  • Onderhouden van de contacten met de arbodienst en re-integratiebureaus;
  • Waarborgen van een ongevallenregistratie, en melding bij de arbeidsinspectie;
  • Begeleiden van ontslagprocedures en exitgesprekken;
  • Draagt zorg voor het tijdige inzet van wettelijk verplichte meetinstrumenten zoals R.I.&E. en PAGO;
  • Draagt zorg voor onderhoud van het bestand van functiebeschrijvingen, functiewaarderingen en het beoordelingssysteem;
  • Organiseert bijeenkomsten en/of attenties bij dienstjubilea, afscheid en bijzondere gelegenheden.

Profiel kandidaat

  • HBO werk- en denkniveau;
  • +5 jaar ervaring in vergelijkbare functie;
  • Kennis van wet en regelgeving;
  • Goede kennis van de Nederlandse taal.

Interesse in deze vacature? Dan drinken we graag eens een kopje koffie!

Voor meer informatie over de functie of versturen van een (open) sollicitatie kun je rechtstreeks contact opnemen met: Richard van Dongen: Directeur Project Verwerving | 076-5728181 | richardvandongen@vandijnsen.nl

Terug naar overzicht